1. ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK
1.1 Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Domo-Vitapro Kft. (továbbiakban: Eladó), mint eladó, másrészről a vitaneral.hu weboldalra (a továbbiakban: Weboldal) látogató vagy ott megrendelést leadó természetes és jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezet, mint vevő (a továbbiakban: „Vevő”) jogügyleteire alkalmazandó (Eladó és Vevő a továbbiakban együttesen: Felek). Az ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a Weboldalon keresztül történik.
1.2. Jelen ÁSZF tartalmazza a megrendelés szabályait, a Vevő és az Eladó között létrejövő szerződés alapvető rendelkezéseit, továbbá az Eladó felelősségét.
1.3. Az ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.
1.4. Az ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződésnek, azokat az Eladó nem iktatja.
1.5. A Weboldalon leadott megrendelés előfeltétele a jelen ÁSZF elfogadása, amellyel Vevő kijelenti, hogy megismerte, elfogadta és magára nézve kötelezőnek ismerte el a jelen ÁSZF rendelkezéseit, melyek közte és az Eladó között létrejött szerződés részét képezik.
1.6. Az Eladó jogosult jelen ÁSZF-ben előre rögzített általános feltételeken túl eltérő kikötéseket kötni a vételi vagy szállítási szerződésekben, illetve érvényesíteni azokat. Eladó jogosult jelen ÁSZF-et bármikor, egyoldalúan módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően leadott megrendelésekre alkalmazandóak.
2. ELADÓ ADATAI
Név: Domo-Vitapro Kft.
Székhely és levelezési cím: 2310 Szigetszentmiklós, Százszorszép utca 15.
Bejegyző bíróság megnevezése: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága
Cégjegyzékszám: 13-09-210858
Statisztikai számjele: 29134636-4638-113-13
Adószám: 29134636-2-13
Központi Vevőszolgálat: iroda@vitaneral.hu
Panaszügyintézés: iroda@vitaneral.hu
3. A FELEK KÖZÖTTI SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE
3.1. A Weboldalon történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges. A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba teszem” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár piktogramjára majd a Kosár gombra vagy a láblécben található Kosár menüpontra kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a termékek végösszegét. Itt leellenőrizhetik rendelésük helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthatnak, javíthatnak is.
3.2. A rendelés elküldése előtt ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a termékek összegét, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a Kosár piktogramra majd a “Pénztár” gombra. Illetve a “Kosár” oldalon a “Tovább a pénztárhoz” gombra kattintva érhetjük el a “Pénztár” oldalt. A „Pénztárban” megtalálja a kosárba helyezett termékek szállítási költségét. Ezután lehetősége van kiválasztani, hogy már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni, új vásárlóként akar regisztrálni, esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni.
Ha korábban már vásárolt áruházunkban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott felhasználói nevét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket – engedélyezése esetén – a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Regisztráció nélküli vásárlás esetén adja meg számlázási és szállítási címét.
A következő lépésekben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot (futárszolgálat, átvétel az üzletben), valamint fizetési módot (utánvét, SimplePay). Ezt követően a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva elküldi megrendelését.
3.3. A megrendelés feltétele a Weboldalon szereplő összes kötelező adat pontos megadása. A megrendelés leadásának előfeltétele továbbá az ÁSZF elfogadása és annak Vevő általi tudomásul vétele, miszerint a megrendelés leadása fizetési kötelezettséget von maga után.
3.4. A rendelés leadásáról a Vevő írásbeli, email-es visszaigazolást kap. A visszaigazolásban az Eladó elutasíthatja a megrendelést vagy azt megerősítheti.
Az ÁSZF-be vagy a jogszabályokba ütköző megrendelés elutasításra kerül. Eladó fenntartja a jogot magának, hogy a megrendelést indok nélkül elutasítsa, ebben az esetben az esetleg megfizetett ellenértéket 14 napon belül visszafizeti.
A Felek között a szerződés a megrendelés megerősítésével jön létre, kivéve, ha a megrendelés és/vagy a megerősítés irracionális árat tartalmaz.
A megerősítés tartalmazza többek között a megrendelt termék mennyiségét, vételárát, a kiválasztott kézbesítési és fizetési módot, a Vevő által megadott cím adatokat, és az ÁSZF-t.
Irracionális ár esetén nem jön létre szerződés a megerősítés ellenére sem. Ebben az esetben Eladó a Vevővel közli a helyes árat, és felajánlhatja a helyes áron történő szerződéskötést. Vevő a hibás ár helyett az Eladó által közölt helyes áron nem köteles szerződést kötni.
3.5. Az ellenérték bankkártyával vagy előre utalással történő kifizetése esetén a szerződés Eladó általi teljesítésének feltétele, hogy az ellenérték az Eladó számláján hiánytalanul jóváírásra kerüljön. Utánvétes vásárlás esetén a teljesítés feltétele, hogy a Vevő a megrendelés során adatait pontosan megadja, a futárszolgálat általi kézbesítéskor a címhelyen ő vagy meghatalmazottja ott tartózkodjon és a vételárat a futárnak hiánytalanul megfizesse.
3.6. A vásárló az adatbeviteli hibákat a megrendelés megerősítése illetve online vagy banki átutalással történő fizetés esetén annak végrehajtása előtt a weboldalon történő „visszalépéssel” javíthatja ki. A megrendelés megerősítése illetve online vagy banki átutalással történő fizetés végrehajtása után észlelt adatbeviteli hibák kijavítására a iroda@vitaneral.hu email-címre küldött kérelemmel – a hiba vagy elírás megjelölése mellett – van lehetőség.
4. A TERMÉKEK
4.1. A Weboldalon eladásra kínált termékek különböző gyártók által (továbbiakban: Gyártó(k)) gyártott és az Eladó által forgalmazott táplálék- és étrend-kiegészítő és kapcsolódó termékek.
4.2. Minden termékhez leírás, valamint kép és összetétel táblázat tartozik. A Vevő tudomásul veszi és kifejezetten elfogadja, hogy a termékek tartalmát a Gyártó(k) által rendelkezésre bocsátott információkból állította össze Eladó. Továbbá Eladó megtesz mindent annak érdekében, hogy a Gyártó(k)tól a legfrissebb adatokat szerezze meg, és azokat szerepeltesse a Weboldalon, azonban a Vevő elfogadja, hogy Eladó felelősséget nem vállal az esetleges nem naprakész információk szerepeltetéséért, és az abból eredő károkért.
4.3. A termékek képei sok esetben a Gyártó(k) katalógusából vagy weboldaláról származó “illusztrációk”, mellyel kapcsolatban a Gyártó(k) fenntartják a jogot a termékek valódi kinézetének megváltoztatására, csomagolás, címkézés és egyéb tekintetben is. Vevő elfogadja, hogy Eladó felelősséget nem vállal az esetleges nem naprakész termék fénykép szerepeltetéséért, és az abból eredő károkért.
5. ÁRAK, FIZETÉSI FELTÉTELEK
Árak:
5.1. A Weboldalon megjelölt árak a megrendelés leadásának időpontjában érvényes listaárak, amelyek bruttó árak, vagyis az ÁFA-t tartalmazzák, azonban nem tartalmazzák a szállítási díjat. Eladó az árak változásának jogát fenntartja. Ha a Vevő raktáron nem lévő terméket vásárol, akkor Eladó írásban felhívja a Vevő figyelmét, hogy a HUF/ EUR / USD árfolyamváltozás miatti a megrendelt termék ára változhat. A Vevőnek a tájékoztatás után jogában áll elállni a vásárlástól.
5.2. Akciós árak esetében az akció egy meghatározott ideig, de legfeljebb egy meghatározott készlet erejéig tart, erre tekintettel Eladó felhívja Vevő figyelmét, hogy a készlet az akció záró időpontját megelőzően is kimerülhet.
5.3. Ha valamely termék hibás (irracionális) áron szerepel a Weboldalon, annak lehetséges oka technikai vagy egyéb tévedés, ezért a nyilvánvaló tévedéssel kapcsolatban Eladó semmilyen felelősséget nem vállal. Irracionális ár esetén a megrendelést az irracionális áron az Eladónak nem áll módjában elfogadni, és nem köteles a terméket ilyen áron értékesíteni.
5.4. Eladó a termék tulajdonjogát mindaddig teljes egészében fenntartja, amíg a Vevő a vételár teljes összegét, valamint a szállítási díjat hiánytalanul meg nem fizette, tehát a tulajdonjog a Vevőre a vételár és a szállítási díj hiánytalan megfizetése után száll át.
- A rendelések feldolgozása: A rendelések feldolgozása minden hétköznapon 72 órán belül megtörténik.
- Adatbeviteli hibák javításának lehetősége: Az adatbeviteli hibák javítására a „Rendelés véglegesítése” gomb megnyomása előtt van lehetősége.
- Visszaigazolás: Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről és (később) egyet a várható szállítási időpontról. Telefonos egyeztetés esetén hívja az ügyfélszolgálatot vagy a weboldalon található telefonszámok bármelyikét.
Fizetési feltételek:
5.5. A Weboldalon az alábbi módokon lehetséges fizetni:
- bankkártyával az OTP SimplePay rendszerén keresztül, (OTP SimplePay ASZF.)
Tudomásul veszem, hogy a(z) Domo-Vitapro Kft. (2310 Szigetszentmiklós, Százszorszép utca 15.) adatkezelő által a(z) https://vitaneral.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: Név, Email cím, Telefonszám, Számlázási cím, Szállítási név, Szállítási cím, Szállítási telefonszám, Vásárolt termék(ek)/szolgáltatások, Tranzakció dátuma, azonosítója, Fizetett összeg]. Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff
- utánvéttel, mely esetben a teljes vételárat szállítási költséggel együtt a csomag átvételekor a kézbesítő futárnak kell megfizetni készpénzben vagy bankkártyával.
5.6. Előre utalás esetén az Eladó OTP Banknál vezetett 11709088-21455151 számlájára kell utalni, a közleményrovatban pedig fel kell tüntetni a megrendelés azonosítóját. Amennyiben a megrendelés azonosítója nem vagy hibásan kerül megadásra, Eladó a fizetést nem tudja azonosítani, és a szerződést nem fogja teljesíteni.
5.7. Azon Vevők részére, akik a megrendelt csomagot a kézbesítéskor nem veszik át, és a csomag az Eladóhoz “Átvétel megtagadása” jelzéssel érkezik vissza, Eladó fenntartja a jogot arra, hogy ezen Vevők esetében ezen névre és címre a továbbiakban megrendelés Utánvétes fizetési mód nem lehetséges, kizárólag előre átutalási fizetési móddal rendelhet újabb terméket a Vevő.
6. SZÁLLÍTÁS ÉS ANNAK DÍJA
6.1. A termékek szállítása GLS futárszolgálaton keresztül történik. Azok időpontjait a szerződő partnerek módosíthatják, de az általános időpontok általában előre meghatározottak, amelyeket Eladó a szállítással kapcsolatos információkban rögzít.
6.2. A GLS szolgáltatásával kapcsolatos feltételek, információk a GLS honlapján (https://gls-group.eu/HU/hu/home) érhetőek el.
6.3. A Weboldalon feltüntetett árak, ajánlati árak, és minden esetben bruttó, azaz ÁFA-val együtt értendőek, azonban nem tartalmazzák a szállítási díjat, illetve mely a Vevőt terheli, kivéve, ha ezt Eladó átvállalja helyette.
6.4. Szállítási díjak:
Magyarország területén belüli szállítási díjak – GLS |
|
5kg alatti vásárlás esetén |
a kiszállítási díj 1600,-Ft |
5kg feletti vásárlás vagy külföldi vevő esetén |
egyeztetés szükséges |
20.000,-Ft felett vásárlás esetén |
a kiszállítás díjtalan |
6.5. Munkanapon a leadott rendeléseket Eladó 1 napon átadja a futárszolgálatnak,kivételt képeznek az extra akciós napok amikor a kiszállítási idő változhat. A futár az átvételtől számított következő munkanapon szállítja ki a csomagot a Vevő részére, mely átlagosan 3 munkanapot jelent.
6.6. A kiszállítás Magyarország egész területén, munkanapokon 8-17 óra között történik. Eladó a kiszállítás megkezdéséről e-mail üzenetben tájékoztatja Vevőt.
- Nemzetközi kiszállítással kapcsolatos díjazásunkat az alábbi linken találja: Kattintson ide!
6.7. Amint Eladó átadta a GLS futárszolgálatnak a csomagot, Eladó e-mailben küld egy értesítést, amiben egy csomagszám található, mellyel Vevő nyomon követheti a rendelésének útját a GLS futárszolgálat weboldalán.
6.8. Vevő köteles olyan címet feltüntetni szállítási címként, ahol a szállítás napján biztosan tartózkodik valaki, aki át tudja venni a csomagot.
7. ELÁLLÁS JOGA
7.1. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében a fogyasztót elállási jog illeti meg. A Ptk. 8:1. § (1) 3. pontja értelmében „fogyasztó a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy”.
Eladó a fentiekre tekintettel a fogyasztót megillető elállási jog vonatkozásában – azzal, hogy Vevőn a fogyasztónak minősülő Vevőt kell érteni – az alábbi tájékoztatást adja.
7.2. A Vevőt indokolás nélküli elállási jog illeti meg az alábbiak szerint.
7.3. Vevő az elállási jogát
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik,az utoljára szolgáltatott terméknek,
ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a Vevő vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;
b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától
számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
Adásvételi szerződés esetén Vevő az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
Ha a szerződés megkötésére a Vevő tett ajánlatot, a Vevő a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
7.4. Vevő az elállási jogát
a) nyilatkozat-minta felhasználásával; vagy
b) az erre vonatkozó egyértelmű írásbeli nyilatkozat útján
gyakorolhatja.
7.5. Az elállást határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi.
7.6. Amennyiben a Vevő elállási jogával kíván élni, azt a kapcsolati adatok között megadott elérhetőségeken postai úton vagy a iroda@vitaneral.hu e-mail címen lehet a hivatkozva a termékre és a megrendelés azonosítójára.
Postai levél útján történő elállásnál a Szolgáltató a levél postára adásának dátumát veszi figyelme a 14 (tizennégy) nap számításakor. Kérjük, hogy a levelet ajánlott levélként adja fel, hogy egyértelműen bizonyítható legyen a feladás dátuma.
Az elállási jog gyakorlásához az alábbi nyilatkozat-minta is használható:
„Címzett: Domo-Vitapro Kft.
Cím: 2310 Szigetszentmiklós, Százszorszép utca 15.
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Termék elnevezése, mennyisége: …
A fogyasztó(k) neve: …
A fogyasztó(k) címe: …
A fogyasztó telefonszáma, e-mail címe (opcionális):
A fogyasztó(k) aláírása: …”
7.7. Ha a Vevő eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Vevő a terméket a határidő lejárta előtt Eladónak visszaküldi.
7.8. Az elállással érintett terméket kérjük, hogy a fentiek szerint juttassa vissza Eladó következő címére 2310 Szigetszentmiklós, Százszorszép utca 15. A visszaküldéssel kapcsolatosan felmerülő költségek a Vevőt terhelik. Postai küldeményként a termék nem küldhető vissza.
7.9. A Vevő a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. §-ban rögzített esetekben nem gyakorolhatja az elállás jogát, így különösen:
- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Vevő utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
7.10. Kifejezetten felhívjuk a figyelmet, hogy az elállási jog a táplálék- és étrend-kiegészítők esetén csak felbontás előtt gyakorolható („olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza”).
7.11. Eladó köteles a Vevő által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzést követő 14 (tizennégy) napon belül visszatéríteni. A Vevő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A Vevőt ezenfelül egyéb költség nem terheli. A Vevő tudomásul veszi, hogy a termék jellegének és tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
7.12. Eladó mindaddig visszatarthatja a Vevőnek visszajáró összeget, amíg a Vevő a terméket teljes egészében (értve ezalatt az összes tartozékot) vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte.
7.13. Elállás esetén Eladó a Vevőnek visszajáró összeget a Vevő által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon vagy a Vevő által kifejezetten elfogadott módon téríti vissza. A Vevő által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem vagy kár miatt Eladót felelősség nem terheli.
- Az elállás/felmondás joghatásai: Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja, e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte.
7.14. Amennyiben a fogyasztó nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből adódó többletköltséget a vállalkozás nem köteles megtéríteni.
Önt nem illeti meg az elállás joga a romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termékeink, továbbá a már megbontott termékeink esetén.
8. A FELELŐSSÉG KORLÁTOZÁSA
8.1. A termékre vonatkozó kárfelelősség és kockázat a Vevőre akkor száll át, amikor Vevő a vételárat hiánytalanul teljesítette és a terméket futártól vagy átvevőponton keresztül az Eladótól átvette.
8.2. Eladó nem vállal felelősséget a Weboldal üzemeltetésével vagy használatával kapcsolatban keletkezett közvetlen vagy közvetett károkért – beleértve a számítógépes vírusok vagy ún. “spam”-ek által okozott károkat, elmaradt hasznot, adatvesztést, a használat kieséssel kapcsolatos károkat. Kivéve azokra a károkozási esetekre, amelyek vonatkozásában a magyar jognak a károkozás időpontjában hatályban levő, eltérést nem engedő rendelkezései alapján a felelősség érvényesen nem korlátozható vagy zárható ki. Eladó nem vállal felelősséget a közvetett károkért, elmaradt haszonért, adatvesztéssel, használat kieséssel kapcsolatban keletkezett károkért és felelőssége a termék vételárának összegében korlátozott.
8.3. A Weboldalon vásárolt terméket harmadik személy számára üzletszerűen akkor lehet értékesíteni, ha ahhoz Eladó írásban engedélyét adta. Ehhez az igényhez a továbbértékesítés előtt Vevő által szükséges Eladó felé megkereséssel fordulni.
9. SZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS
9.1. Eladónak a Vevők 100%-os megelégedése a legfőbb célja, ezért a kellékszavatossági, termékszavatossági és jótállási jogok érvényesítésével kapcsolatosan Eladó az alábbi tájékoztatást adja.
9.2. A termék hibája esetén Vevő – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető.
9.3. Amennyiben a visszaküldött termékre vonatkozóan az Eladó nem tartozik szavatossági kötelezettséggel a lent leírtak alapján, úgy erről a Vevőt tájékoztatja, és a terméket a Vevő költségére utánvétellel postázza vissza a Vevőnek. Egyebekben a megalapozott szavatossági igény teljesítésének költségei (ideértve a javítás/csere és a postázás költségeit is) az Eladót terhelik.
Kellékszavatosság
9.4. Vevő az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint. Vevő – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vevő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
9.5. Választott kellékszavatossági jogáról Vevő egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
9.6. Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 (kettő) hónapon belül közölni. A szerződés teljesítésétől számított 1 (egy) éves, fogyasztó esetén 2 (kettő) éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jog nem érvényesíthető.
9.7. Vevő az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A teljesítéstől számított 6 (hat) hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vevő igazolja, hogy a terméket az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított 6 (hat) hónap eltelte után azonban Vevő köteles bizonyítani, hogy a Vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
9.8. Termékszavatossági igényként Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a forgalmazó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét Vevő a termék forgalmazó általi forgalomba hozatalától számított 2 (kettő) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
9.9. Termékszavatossági igényét kizárólag a termék forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vevőnek kell bizonyítania.
9.10. A forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A forgalmazónak a mentesüléshez elegendő 1 (egy) okot bizonyítania.
9.11. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a forgalmazóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
9.12. A Weboldalon eladásra kínált termékek esetében a jogszabályi rendelkezések kötelező jótállást nem írnak elő. Amennyiben Eladó külön jótállást vállal, akkor azt egyértelműen feltünteti az egyes termékeknél.
10. ADATVÉDELEM
Az adatvédelmi nyilatkozat ITT érhető el.
11. PANASZKEZELÉS
11.1. A Vevő a panaszát, reklamációját (például amennyiben nem a megrendelt terméket kapta meg) az Eladó alábbi elérhetőségein közölheti:
elektronikus levél: iroda@vitaneral.hu
posta: 2310 Szigetszentmiklós, Százszorszép utca 15.
11.2. Eladó a panaszt a beérkezését követő harminc napon belül megvizsgálja, és azt érdemben megválaszolja.
11.3. A panasszal kapcsolatos iratokat az Eladó – az adatvédelmi előírásoknak megfelelő ideig – megőrzi.
11.4. Eladó tájékoztatja a Vevőt, hogy panasz esetén békéltető testülethez fordulhat:
A magyarországi békéltető testületek listája a http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek linken érhető el.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.
A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele regisztrációt igényel az Európai Bizottság honlapján. A fogyasztó bejelentkezés után nyújthatja be a panaszát a http://ec.europa.eu/odr honlapon.
Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
11.5. A Vevő jogosult a fogyasztóvédelmi hatósághoz is fordulni.
12. EGYÉB FELTÉTELEK
12.1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, valamint az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény rendelkezései az irányadók.
12.2. Az ÁSZF hatálya alá tartozó szerződésekkel kapcsolatos jogvita esetén a magyar hatóságok és bíróságok jogosultak eljárni.
12.3. Amennyiben a jelen ÁSZF bármely pontja érvénytelen vagy végrehajthatatlan lenne, úgy az az ÁSZF több pontjának érvényességére vagy végrehajthatóságára nem terjed ki.
Készült: 2021. április 20.